حج یا جهاد!!!!

مطالب مربوط

حج یا جهاد!!!!

این شخص به حالت بی ادبی به امام سجاد(علیه السلام) گفت : جهاد در راه خدا را رها کردی و بخ حج می روی که مستحب است در حالی که خدا در قرآن می فرماید:   «ان ا... اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بانّ لهم الجنّه یقاتلون فی سبیل ا... فیقتلون و یقتلون وعدا علیه حقا فی التوراة و الانجیل و القران و من اوفی بعهده من ا... فاستبشرو ببیعکم الذی بایعتم به و ذلک هو الفوز العظیم» (سوره توبه / 11)

 
«همانا خدا جان ومال اهل ایمان را را به بهای بهشت خریداری کرده ، آنها در راه خدا جهاد می کنند پس( دشمنان دین را) به قتل می رسانند و یا خود کشته می شوند ، این وعده قطعی است بر خدا و عهدی است که در تورات و انجیل و قرآن یاد فرموده و از خدا با وفاتر به عهد کیست؟ از این معامله ایی که کردید بسی شاد باشید که این به حقیقت سعادت و فیروزی بزرگ است»
 
امام در پاسخ فرمودند : آیه را تمام بخوان تمام شدن این آیه با آیه بعدی آن است ، سپس حضرت آیه 112 سوره توبه را قرائت کردند:
«التائبون العابدون الحامدون السائحون الراکعون الساجدون الآمرون بالمعروف و النّاهون عن المنکر و الحافظون لحدود لله و بشّرالمومنین»
 
«اینان همان از گناه پشیمانان ، خداپرستان، حمدوشکر نعمتگزاران، روزه داران ، نماز با خضوع گزاران ، امر به معروف و نهی از منکر کنندگان ، و نگهبانان حدود الهی اند، و مومنان را بشارت بده»
 
و حضرت رو کرد به عبّاد و فرمودند: آن مومنانی که تو در آیه 111 گفتی دارای این صفات اند که من در آیه 112 گفتم و در ادامه فرمودند: هر وقت مومنانی را با این صفات پیدا کردم آنوقت حج از جهاد افضل تر است.

تاریخ ارسال: شنبه 28 آبان 1394 ساعت: 21:31 |تعداد بازدید : 183 نویسنده :

دیدگاههای این مطلب


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:

cache01last1592230448